Wideo

 

Kazimierz Serocki: Ad libitum. Pięć utworów na orkiestrę (1973–77)
Wykonawcy: Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach, dyr. Antoni Wit, „Warszawska Jesień” 28 IX 1984 roku

 

Kazimierz Serocki: Continuum, sekstet na instrumenty perkusyjne (1965–66)
Wykonawcy: Les Percussions de Strasbourg

 

Kazimierz Serocki: Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne (1958–59)
Wykonawcy: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii narodowej w Warszawie, dyr. Jan Krenz, „Warszawska Jesień” 19 IX 1997 roku (koncert inauguracyjny)

 

Kazimierz Serocki: Fantasia elegiaca na organy i orkiestrę (1971–72)
Wykonawcy:  Karl-Erik Welin – organy, Orkiestra Symfoniczna Radia Heskiego z Frankfurtu nad Menem, dyr. Andrzej Markowski, „Warszawska Jesień” 1973 roku

 

Wypowiedź Jana Krenza na temat II Konkursu Kompozytorskiego im. Kazimierza Serockiego zorganizowanego w 1987 roku. Przedmiotem konkursu był utwór symfoniczny

 

Kazimierz Serocki: Niobe. Muzyka do fragmentów poematu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego na dwoje recytatorów, chór mieszany i orkiestrę (1966)
Wykonawcy: Zofia Rysiówna, Tadeusz Łomnicki – recytacje, Chór i Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Stanisław Wisłocki, „Warszawska Jesień” 17 IX 1966 roku

 

Kazimierz Serocki: Pianophonie na fortepian z elektroniczną transformacją dźwięku i orkiestrę (1976–78)
Wykonawcy: Szábolcs Esztényi – fortepian, Wielka Orkiestra Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach, dyr. Stanisław Wisłocki, elektronika: Experimentalstudio der Henrich-Strobel-Stiftung des Südwestfunks, „Warszawska Jesień” 1979 roku

 

Kazimierz Serocki: Poezje na sopran i orkiestrę kameralną do słów Tadeusza Różewicza (1968–69)
Wykonawcy: Bożena Betley-Sieradzka – sopran, Wielka Orkiestra Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach, dyr. Jacek Kaspszyk, „Warszawska Jesień” 1981

 

Kazimierz Serocki: Swinging Music na klarnet, puzon, wiolonczelę (lub kontrabas) i fortepian (1970)
Wykonawcy: Warsztat Muzyczny w składzie: Edward Borowiak - puzon, Witold Gałązka - wiolonczela, Zygmunt Krauze - fortepian, Czesław Pałkowski - klarnet, „Warszawska Jesień” 1980

 


Wspaniały marsz, film animowany z muzyką Kazimierza Serockiego
Realizacja: Witold Giersz (Studio Miniatur Filmowych w Warszawie, 1970)

 


Wypowiedź Aliny Bairdowej o dość trudnej, początkowej sytuacji festiwalu "Warszawska Jesień" i wysiłkach organizatorów zmierzających do utrzymania go w spójnym kształcie

 


Alina Bairdowa przybliża okoliczności założenia "Grupy 49"

 


O dalszych losach przyjaźni członków "Grupy 49" mówi Alina Baridowa

 


Wspomnienia Zygmunta Krauzego o szczególnej życzliwości i zrozumieniu, z jakimi Serocki odnosił się do swoich młodszych kolegów

 


Zygmunt Krauze podkreśla, że zapewne kompozytor byłby wspaniałym pedagogiem, obdarzonym olbrzymią wiedzą i charyzmą

 


Wspomnienie Zygmunta Krauzego dotyczące historii powstania "Swinging Music" oraz jego losów estradowych

 


Zygmunt Krauze przytacza anegdotę dotyczącą barwnego życia towarzyskiego Kazimierza Serockiego w kontekście pobytu na festiwalu w Donaueschingen

 


Zygmunt Krauze mówi o specyficznych właściwościach muzyki Serockiego i jej indywidualizmie

 


Wspomnienie Zygmunta Krauzego o ostatnim spotkaniu z Kazimierzem Serockim